dimarts, 12 de febrer de 2013

GANDIA TV NO T'OBLIDA*

-¿La televisión pública de Gandia es ya una quimera?
-Yo ya me he olvidado hace tiempo de ella. La televisión pública es ya pasado. Tenemos dos privadas y nos hemos ahorrado más de un millón de euros.

Dissabte passat, en aquest mateix mitjà, l'alcalde de Gandia confessava la mentida. El 4 de juliol de 2011, el PP mal tancava GandiaTV amb l'excusa d'una suposada -i mai demostrada- il·legalitat, però assegurava que la seua voluntat era arribar a un acord amb els ajuntaments d'Oliva i Tavernes per a reprendre les emissions. Nosaltres mai els vam creure. Des que havia guanyat les eleccions, en converses informals, els futurs governants ens tranquil·litzaven sobre el nostre futur laboral. El propi Arturo Torró ens assegurava que, amb ell, estaríem millor que mai. Any i mig després estem sense feina, amb les dues darreres nòmines impagades i en els tribunals per tal de cobrar la indemnització. I continuen sumant: els corresponents “salaris de tramitació” que dia rere dia se sumen des del 4 de juliol de 2011. Sense voluntat d'arribar a un acord que estalviara diners a l'Ajuntament i penalitats als ex treballadors.
Del tancament de GandiaTV no hi ha un únic responsable. En són 12, almenys. Els mateixos que li aplaudeixen cada ocurrència. Alguns d'ells, com Pep Just, van arribar a comentar els partits de futbol. Altres, com Toni Rodríguez o Vicent Gregori, eixien sovint per la televisió pública que, sense el seu vot favorable, mai s'haguera tancat.
O l'actual regidor popular Andrés Puig, qui malgrat treballar per a l'Ajuntament estava contractat en la mateixa cooperativa que els treballadors de Gandia Televisió. 13 responsables amb un clar beneficiari, el grup mediàtic local que ostenta el monopoli televisiu a la comarca. Perquè la segona mentida de la resposta d'Arturo Torró és el suposat estalvi.
GandiaTV, està documentat, costava 850.000 euros a l'any de mitjana, i consta en els pressupostos municipals aprovats en plenari. N'haguera pogut costar molts menys, si la voluntat haguera estat mantenir-la, però la intenció era clara. Acabar amb la televisió més seguida pels ciutadans de la Safor per aplanar el camí a la competència privada. I per assegurar-li l'èxit de l'operació, 3,5 milions d'euros en 3 anys per fer -és un dir- el que ja es feia en GandiaTV. I cessió gratuïta del material tècnic -millor que el que tenien en les privades- a les beneficiàries. Traguen comptes. El resultat és gastar quasi 1 milió d'euros més en televisió local en un moment on es retalla en sanitat i educació.
Recorden i comparen. L'evidència està a la vista en la seua pantalla. En dos canals diferents del mateix propietari, això sí. Amb programes com “El alcalde responde”. Amb pressumptes periodistes com Alberto Pina pagats amb diners de tots els gandians. Perquè els 3,5 milions d'euros de subvenció a Tele7Safor i TeleSafor.com no són d'Arturo Torró. Són de tots i, estaran d'acord amb nosaltres, no és moral gastar-ho en propaganda i benefici privat, mentre passem tanta necessitat.
Ser alcalde, i més d'una ciutat com Gandia, comporta una responsabilitat massa elevada com per a oblidar-se tan lleugerament d'allò que comporta la presa de certes decisions, i més quan afecten a la butxaca d'una ciutadania esquilmada i privada de serveis bàsics.

Marc Gomar i Àlex Ruiz, portaveus del Col·lectiu GandiaTVsí

*Article publicat el 12 de febrer de 2013 a l'edició de la Safor del diari "Las Provincias"